İYİ BİR BAŞLANGIÇ: YÜRÜYÜŞ!

Yazar: Herbalife Nutrition
stretching woman at the forest

Genellikle insanlar spor yapmaya karar verir ancak bir türlü spora başlayamazlar. Zaman, bütçe, doğru spor seçimi gibi pek çok kıstas karar vermenizi etkileyebilir ve geciktirebilir. Burada önemli olan, daha zinde bir bedene sahip olmayı hedefleniz ve bu konuda kararlı olmanızdır.

Bir hedefinizin olması, fiziksel aktivitelerinizi daha bilinçli bir şekilde sürdürmenizi ve motivasyonunuzun her daim yüksek olmasını sağlayacaktır. Spor yapmak, sizi fiziksel anlamda geliştirmenin yanı sıra, aynı zamanda daha sağlıklı ve mutlu bir birey olarak hayatınıza devam etmenize sebep olur.

Bu noktada yapılması gereken, kişinin fiziksel ve zihinsel olarak dayanıklılığına uygun hedefler belirlemesidir. Eğer bu konuda kendi başınıza uygun bir plan oluşturamıyorsunuz aşağıdakiörnek çalışmadan yararlanabilirsiniz.

Interval Yürüyüş Çalışması:

Eğer uzun zamandır düzenli spor yapmadıysanız, haftada 2-3 kez yürüyüş yaparak işe başlayabilirsiniz. Yürüyüşlerinizin bitiminde kendinizi hala enerjik hissediyor olmanız buradaki değerlendirme noktanız olmalıdır. Uyguladığınız bu yürüyüş programı size kolay gelmeye başladığında ise bu rutinin içine bir kaç dakikalık koşular ekleyebilirsiniz.

Örnek olarak aşağıdaki gibi bir program uygulayabilirsiniz:

                     Isınma(Yavaş Yürüyüş)  Hafif Koşu  Tempolu Yürüyüş  Hafif Koşu  Soğuma(Yavaş Yürüyüş)  Toplam Zaman

1. Hafta             5 dakika                       2 dakika         3 dakika                2 dakika                5 dakika                        17 dakika

2. Hafta            5 dakika                       3 dakika          5 dakika                3 dakika                5 dakika                        21 dakika

3. Hafta            5 dakika                       4 dakik             7 dakika                4 dakika                5 dakika                       25 dakika

4. Hafta            5 dakika                       5 dakik             9 dakika                5 dakika                5 dakika                      29 dakika

5. Hafta            5 dakika                       6 dakika           1 1 dakika               6 dakika               5 dakika                      33 dakika

6. Hafta            5 dakika                       7 dakika            13 dakika               7 dakika               5 dakika                       37 dakika

7. Hafta            5 dakika                       8 dakika            15 dakika                8 dakika                5 dakika                      41 dakika

8. Hafta            5 dakika                    9 dakika               17 dakika                9 dakika               5 dakika                       45dakika

9. Hafta            5 dakika                    10 dakika            19 dakika                  10 dakika            5 dakika                        49 dakika

*Interval Antreman Nedir?

Çok kısa süreli, maksimum performansla yapılan bir kaç kasılma ve ardından yine oldukça kısa bir dinlenme periyodu ile yapılan çalışma tarzına Interval Antrenman denir.

Bu tür bir çalışma ile spor esnasında daha az kalori yakıp, spor sonrasındaki metabolizmanızın hızlanması ve kalp kapasitenizin gelişmesi sayesinde afterburn (sonradan yanma) etkisiyle çok daha fazla kalori yakarsınız. Bu, yürüyüşünüzü tamamlayıp evinize döndüğünüzde de kalori yakmaya devam edeceğiniz anlamına gelir.

Interval antrenmanların daha fazla kalori harcamamızı sağladığı, bel ve göbek bölgesindeki yağları da daha hızlı yaktığı araştırmalar ile kanıtlanmıştır.

                                                                                                                                                                        Ebru KARADUMAN

                                                                                                                                                Herbalife Türkiye Spor Danışmanı